Entrevista a en Marc

Avui us portem un nou post al blog, una entrevista realitzada a en Marc Gubert, Programador web i APP

  • Ens podries explicar una mica sobre tu?

Els ordinadors sempre m’han agradat. Quan tenia 10 anys, vaig començar a programar coses molt senzilles com ara scripts pel mIRC, un xat de retransmissió d’Internet utilitzat per comunicar-se i en el qual podies fer diferents funcions automatitzades. També, vaig programar uns robots dins d’un joc basat en un llenguatge molt baix nivell de programació (ensamblador), llavors, aquests robots els guardaves en un arxiu i els feies competir amb altres robots de gent que l’havia fet per Internet. Sempre m’ha agradat aquest món i sempre que he pogut he anat aprenent diferents llenguatges de programació per ampliar coneixements. Sí que és cert que al principi la programació era un hobbie per mi, però anys més tard vaig decidir estudiar un grau superior de Programació d’Aplicacions Multiplataformes. Finalment, vaig tenir l’oportunitat de treballar aquí a Creative Corner, per mi va ser fantàstic, ja que el meu hobbie es va convertir en una oportunitat professional. 

  • Quin és el procés que segueixes per desenvolupar una app?

Bàsicament, per desenvolupar una app has de tenir molt clar què és el que vol el client. A partir d’aquí, es dissenya l’estructura de l’app i s’indica les funcions especials hauria de tenir l’app i finalment, seguint les directrius del client es desenvolupa l’aplicació. 

  • Quant de temps es triga?

Depèn molt de la tipologia d’app que estiguis realitzant, en funció de la complexitat de cada una d’elles es triga més o menys. Per exemple, aquí a Creative vàrem fer-ne una per Kiwi Escape Room que la vam fer molt ràpidament. Es tracta d’una app programada de manera nativa, per tant està optimitzada per tots els dispositius Android. La funcionalitat principal d’aquesta app consisteix a poder fer fotos aplicant-hi un marc automàticament i poder compartir-les a les xarxes socials a l’instant sense necessitat d’una edició prèvia. En definitiva, depenent de la complexitat i les necessitats dels clients pots tenir desenvolupament de setmanes, mesos o inclús anys.

  • Amb què t’inspires a l’hora de crear una aplicació?

És bastant semblant al procés que segueixes per desenvolupar una app, m’inspiro a partir de les indicacions del client. Normalment, en parlem conjuntament per decidir l’estructura més adient per l’aplicació.

  • Quina plataforma de desenvolupament prefereixes utilitzar?

La veritat és que m’és bastant indiferent, tant amb Android com iOs em sento còmode, sobretot pels llenguatges de programació que faig servir últimament i amb ordinador també. De fet, no tinc cap problema a l’hora d’adaptar-me en una plataforma. Ara mateix, el que estic fent servir més i el que em sembla que és més top per desenvolupar aplicacions és Flutter

  • Quin és el llenguatge de programació que utilitzes?

Per una banda, Flutter que és el conjunt d’eines d’interfície d’usuari de Google per crear aplicacions per a dispositius mòbils, web, escriptori i incrustats. Per altra banda, el Visual Studio, el qual és un entorn de desenvolupament integrat de Microsoft que s’utilitza per desenvolupar programes d’ordinador, així com llocs web, aplicacions web, serveis web i aplicacions mòbils. Finalment, el C# que és llenguatge de programació de propòsit general. I si no puc utilitzar cap d’aquests llenguatges de programació i se n’ha d’aprendre un altre n’aprenem un altre.

  • Quines són algunes de les aplicacions per a mòbils que has desenvolupat?

Havia desenvolupat fa temps jocs, això sí, a títol personal. També havia fet un diari de control per diabètics que encara ho estic fent servir. Tal com he comentat anteriorment, a Creative Corner hem creat una aplicació per gestionar les fotos d’un escape room. És a dir, feies una fotos dels usuaris que han fet l’escape room i l’aplicació mateixa t’afegia el marc, posant de quin escape room es tractava i també permetent la seva publicació a les xarxes socials. Ara estem desenvolupant una app que encara no ha vist la llum i que en principi sortirà el mes de setembre i en aquesta sí que hem estat molt més temps.

  • Quins són els recursos que utilitzes quan intentes trobar una solució a un problema complex de programació?

La documentació de cada llenguatge de programació és super necessària i per sort ara disposem de fòrums d’internet, en els quals es comparteixen solucions per problemes que altres usuaris han tingut. Moltes vegades se’t comunica que hi ha un error, però no s’especifica més informació, per tant, és difícil trobar la solució. Tanmateix, si vas als fòrums, pots adonar-te que no només et passava a tu i trobar el camí per a la resolució del problema amb molta facilitat.

  • Com et mantens al dia dels nous desenvolupaments en el món tecnològic?

Va molt lligat amb el projecte que estiguem desenvolupant, És molt diferent tenir una aplicació senzilla, com la que he comentat anteriorment, en la qual agafes una càmera fas una foto i ho penges en alguna xarxa social, que una aplicació que requereixi d’un servidor extern. Per tant, depenent de la complexitat de l’aplicació hauràs de buscar motors nous, nous enfocs i opcions millorades.

  • Quins passos creus que s’haurien de realitzar per evitar que una aplicació falli?

Moltíssimes hores de proves, s’ha de fer moltes proves i tenir un bon sistema de detecció d’excepcions. Moltes vegades, en el llenguatge de programació pots demanar-li a l’aplicació que t’intenti mostrar una imatge en comptes de dir-li que et mostri una imatge. Per exemple, si li demanes que et mostri una imatge, t’ho farà i si no li funciona marcarà error. En canvi, si li dius que t’intenti mostrar una imatge, si no funciona et dirà que ho ha intentat i no he pogut per aquest motiu. Aquesta és la diferència. 

APP Kiwi Escape Room
Moltes gràcies per llegir-nos. Esperem que us hagi agradat!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Menú